Systém rychlého hlášení problémů (ANDON)

ANDON je původně japonské označení pro lampiony umístěné nad pracovištěm, jejichž zapálením pracovník signalizoval volání o pomoc na dálku. Dnes se již termín posunul do širšího významu hlášení problémů v kontextu průmyslové výroby.
CLEVER ANDON
CLEVER ANDON do vašich rukou vloží nástroj pro monitoring stavu pracovišť a do rukou vaší pracovní síly nástroj pro rychlou komunikaci napříč relevantní podporou.
Stisknutím tlačítka nebo sepnutím nastaveného senzoru se mění stav daného pracoviště. Tlačítka jsou definovatelná uživatelem, ale zpravidla se opakují motivy Údržba / Kvalita / Team leader.
Samotné fungování CLEVER ANDON je jednoduché, přináší ale mnoho užitku:
- Napomáhá v prevenci výpadků provozu
- Při výpadku zajišťuje rychlou nápravu
- Signalizace může být elektronická, světelná i akustická
- Automatizace poplašných reakcí, včetně posloupnosti notifikací
Ve spojení s modulem Escalation System dokáže informovat o mimořádných situacích osoby mimo výrobní halu (např. vedení). Pokud navíc první upozorněná osoba nereaguje ve stanoveném čase, Escalaction System automaticky podnikne další definované kroky.

Příkladové nasazení Clever Andon
Typické řešení Andon může obsahovat více příčin (triggerů) i více cílových recipientů. Základním původcem Andon události je operátor, který stisknutím příslušného tlačítka volá požadovaného kolegu – nejčastěji údržbu, kvalitu, seřizovače, Team leadera apod. Spouštění Andon událostí může být i vícestupňové – např. operátor stiskem tlačítka či přečtením čárového kódu volá Team leadera, ten následně volá příslušného kolegu.
Vzniklá Andon událost je promítnuta na vybrané obrazovky na výrobní ploše a kýženému recipientovi je odeslána zpráva na zvolené zařízení (SMS, Mail, signál na nositelné zařízení).

Zde přichází role Eskalačního systému, který slouží k správě notifikací, mimo jiné i v kontextu Andon.
Eskalace je možné nastavit opět ve více úrovních, kde pokud první recipient nezareaguje v určeném čase, je zpráva automaticky eskalována na další odpovědnou osobu.

Převzetí eskalovaného požadavku může být řešeno například jako link v textu zprávy, po jehož stisknutí je požadavek akceptován.